Οργάνωση

Albanian Bulgarian English French German Italian Japanese Russian Spanish Ukrainian
Τελευταία Ενημέρωση
22-09-2017 19:45

   

    ▼ Το Σχολείο:  timoni

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage
previous next

Πρόσφατες δημοσιεύσεις


Designed by:
kou_vas kou_vas under danemm ordering

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ: Πτυχία copies κτώνται… Εκτύπωση
Εκπαιδευτικό Υλικό - Γλωσσικές Επιστήμες (linguistics) (Γ΄)
Συντάχθηκε απο τον/την Ιωάννα Ρωμανού   
Πέμπτη, 30 Μάρτιος 2017 19:27

 

Πτυχία copies κτώνται…

1. Πριν από μερικές μέρες, ψάχνοντας βιβλιογραφικές αναφορές για εξειδικευμένο θέμα που με απασχολούσε, έκανα μια σύνθετη αναζήτηση στον ελληνικό Ιστό. «Στενεύοντας» διαρκώς το εύρος της αναζήτησης κατέληξα σε πέντε μεταπτυχιακές εργασίες που με ενδιέφεραν. Αποδελτιώνοντας τα στοιχεία, κάποια στιγμή πίστεψα ότι άνοιξα ξανά το ίδιο αρχείο. Την ίδια ενότητα την είχα (μόλις) ξαναδιαβάσει.

2. Αμ δε! Διαφορετική εργασία ήταν, από διαφορετική πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη την είχα κατεβάσει, άλλος ήταν ο συντάκτης, με άλλον επιβλέποντα, κι άλλη επιτροπή την είχε εγκρίνει. Κι όμως, το περιεχόμενο ήταν ίδιο. Όχι σχετικό, ίδιο. Λέξη προς λέξη, μια ολόκληρη ενότητα ήταν κοινή στις δυο εργασίες.


3. Αρχικά, θεώρησα ότι ο συντάκτης της νεότερης εργασίας είχε αντιγράψει μέρος της εργασίας του συναδέλφου του. Τυπικά, ήταν έτσι. Γιατί όταν ξετύλιξα το νήμα των βιβλιογραφικών αναφορών βρήκα την ενότητα σε αγγλικό κείμενο απωανατολίτη συγγραφέα! Έτσι λοιπόν τα δεδομένα του πρώτου συγγραφέα, αντιγράφηκαν από τον δεύτερο (συγγραφέα;), μεταφράστηκαν, ενσωματώθηκαν στην εργασία του(;), αντιγράφηκαν από τον τρίτο κοκ. Δηλαδή ο συντάξας, του μεταφράσαντος, τω αντιγράψαντι και πάει λέγοντας…


4. Περιττό ν’ αναφέρω ότι ο «μεταφραστής», παρότι είχε συμπεριλάβει το κείμενο του αρχικού συγγραφέα στη βιβλιογραφία του, δεν έκανε αναφορά μέσα στο κείμενο ενώ ο αντιγραφέας του «μεταφραστή» είχε μεταφέρει τις βιβλιογραφικές αναφορές του πρώτου χωρίς, και αυτός, αναφορά μέσα στο κείμενό του (πώς να την εντοπίσει άλλωστε;) και χωρίς -φυσικά- αναφορά στον «μεταφραστή».

5. Το φαινόμενο της αντιγραφής ακαδημαϊκών εργασιών, γνωστό και ως πλαγιαρισμός, γνωρίζει μεγάλη διάδοση. Η ανάπτυξη του διαδικτύου έχει διευκολύνει τη λογοκλοπή έχει όμως αυξήσει και τις πιθανότητες εντοπισμού της.  Ο όρος πλαγιαρισμός αναφέρεται στις παρακάτω περιπτώσεις:

Παραποίηση εργασίας άλλου.

·          Αντιγραφή λέξεων ή ιδεών από κάποιον άλλο χωρίς αναφορά σ’ αυτόν.

·          Αποτυχία να τεθεί μια αναφορά στις αρχικές αναφορές.

·          Η παράθεση ανακριβών πληροφοριών για πηγή

·          Η μεταβολή λέξεων και αντιγραφή της δομής μιας πρότασης μιας πηγής χωρίς την ύπαρξη   αναφοράς.

·          Αντιγραφή τόσων πολλών λέξεων ή ιδεών από μια πηγή, η οποία αποτελεί την πλειοψηφία της εργασίας κάποιου, είτε δίνοντας αναφορά σ’ αυτήν είτε όχι. (ΠΗΓΗ: Τσάκος Ζ.)

6. Βεβαίως ακόμη κι η αντιγραφή απαιτεί κάποιο κόπο. Έτσι, η ιδιωτική πρωτοβουλία σπεύδει αρωγός στη λογική του ελάσσονος κόπου. Πού να κάθεσαι τώρα να ψάχνεις, να μεταφράζεις, να παραφράζεις, να τροποποιείς; Ανάθεσέ το σε μια εταιρεία συγγραφής ακαδημαϊκών εργασιών και καθάρισες. Πριν από χρόνια, σε Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση του Ανοικτού Πανεπιστημίου είχα δει να μοιράζουν φυλλάδια που διαφήμιζαν εταιρεία που «βοηθούσε» φοιτητές του ΕΑΠ να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Είχα τότε θεωρήσει ότι η ιδιομορφία των σπουδών στο ΕΑΠ (σπουδές από απόσταση) ευνοεί την ανάπτυξη τέτοιων καρκινωμάτων. Φαίνεται όμως ότι το επιχειρηματικό δαιμόνιο δεν περιορίστηκε στο ΕΑΠ.

7. Διαβάζω σε άρθρο της Καθημερινής την ύπαρξη εταιρειών που επαγγέλλονται την «υποστήριξη σε προπτυχιακές, μεταπτυχιακές εργασίες & διδακτορικές διατριβές», την «ανάληψη συγγραφής ακαδημαϊκών άρθρων για υποψήφιους διδάκτορες-πανεπιστημιακούς» κ.τ.λ.Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες -τέσσερις ή έξι, κατ’ άλλους, τον αριθμό- διατηρούν ιστοσελίδες στο Ίντερνετ όπου υποσχόμενες ποιοτικές μελέτες και συγγραφές εγγυώνται μια καλή βαθμολόγηση και ενδεχομένως «στρώνουν» το δρόμο προς την απόκτηση πτυχίου.

...................................................................................................................................................

8. Πάντως, όπως επισημαίνει στο ίδιο άρθρο ο Βασίλης Παπάζογλου, καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η λύση είναι μάλλον απλή: «Ο καθηγητής θα πρέπει να παρακολουθεί από κοντά πως αναπτύσσεται η εργασία του φοιτητή καθώς κάτι τέτοιο μειώνει δραματικά το ενδεχόμενο λογοκλοπής. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή χρειάζεται αρκετό χρόνο κάτι που, δυστυχώς, οι περισσότεροι συνάδελφοι καθηγητές δεν έχουν…»

                                                                                                                                   544 λέξεις

Πηγή κειμένου: https://eikoniki.wordpress.com/2009/02/21/plagiarism/#more-532


Ασκήσεις

1. Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 100-120 λέξεις.

                                                                                                                                                 25 μον.

 

2. Να διακρίνετε τη συμφωνία ή μη των παρακάτω προτάσεων με τα γραφόμενα, σημειώνοντας Σ ή Λ.    

 

α. Στο κείμενο η άποψη του συντάκτη για το ζήτημα της λογοκλοπής είναι ξεκάθαρη.

 

β. Ο πλαγιαρισμός (λογοκλοπή, κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο) είναι σπανιότατο φαινόμενο στην ελληνική πραγματικότητα.

 

γ. Η λογοκλοπή απαντάται σε μία και μόνη μορφή, την αυτούσια παράθεση ολόκληρου  του πονήματος κάποιου άλλου.

 

δ.  Η λογική της ήσσονος προσπάθειας που απαντάται στα Πανεπιστήμια, καταδικάζεται συλλήβδην από το κοινωνικό σώμα.

 

ε. Η τελική θέση του πανεπιστημιακού δασκάλου στην 8η παράγραφο φαίνεται να βρίσκει σύμφωνο τον συντάκτη. 

                                                                                                                                                 10 μον.

 

3. Να αναγνωρίσετε τον εκφραστικό τρόπο που χρησιμοποιεί ο συντάκτης  στον τίτλο και την σκοπιμότητά του.

                                                                                                                                                  5 μον.

 

4. Στο κείμενό του ο συντάκτης χρησιμοποιεί πολλά τεκμήρια. Να τα εντοπίσετε, να τα ιεραρχήσετε κατά την ισχύ τους και να διαγνώσετε την  πρόθεση του γράφοντος, που αυτά καταδεικνύουν.

                                                                                                                                                    6 μον.

 

5. Να παραθέσετε  δύο σημεία από το κείμενο  στα οποία, συνηγορούντων και των σημείων στίξης,  διακρίνετε  ειρωνική διάθεση από  την πλευρά του συντάκτη.

                                                                                                                                                    4 μον.

 

6. Να αντιστοιχίσετε  τις υπογραμμισμένες στο κείμενο διαρθρωτικές λέξεις με τη λειτουργία τους στην συνοχή του:

 

                                                                                                                

                        

A B

1.Κι όμως             

α.  Συμπερασματικός δείκτης συνοχής, δηλώνει το αποτέλεσμα μιας ενέργειας        

 

2. Αρχικά              

β. Δείκτης αντίθεσης, δηλώνει πως κάποιος αποδέχεται ό,τι προηγείται, έχει

 όμως κάποιες επιφυλάξεις.

 

3. Έτσι

 

γ. Δείκτης που δηλώνει μια γενική, τελική θέση, που μπορεί να διαφοροποιείται από μια προηγούμενη.

 

 

4. Πάντως               

 δ.Αντιθετικός δείκτης συνοχής, διατυπώνει μία θέση που περιορίζει ή      αμφισβητεί την προηγούμενή της.

 

5. Ωστόσο              

ε. Χρονικός δείκτης συνοχής που δηλώνει μιαν αρχή, ένα ξεκίνημα και ισοδυναμεί με το καταρχάς.

 

 

                                                                                                                               5 μον.

 

7.  Να γράψετε τις αντώνυμες των λέξεων με τα έντονα γράμματα.

                                                                                                                                 5 μον.

 

 

Παραγωγή λόγου

Η έκταση της λογοκλοπής στα ελληνικά Πανεπιστήμια σας ανησυχεί ως υποψηφίους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και για το λόγο αυτό  συντάσσετε και κοινοποιείτε σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας μια επιστολή 500-600 λέξεων,  στην οποία α) αναζητάτε τις αιτίες του φαινομένου και β) παραθέτετε τις συνέπειές του στο Πανεπιστήμιο και στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο.

 

YOUNGMAN
Young Man Reading by Candle Light - Matthias Stomer

 

Τὰ γαθὰ κόποις κτνται 

                                                             Γνωμικό της Αρχαίας Ελληνικής                                  

scroll back to top
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Μάρτιος 2017 19:41
 
◄◄ Επιστροφή


Writing